Perfect Stranger -Vaara verkossa
Joskus aikoinaan muistan että mietin pitäisikö kyseistä leffaa käydä tarkistamassa elokuvateatterissa, ikävä kyllä aikaa ei koskaan näyttänyt löytyvän. ''Onneksi'' tämä elokuva oli kuitenkin tallentunut poikaystäväni boxiin jotta joskus edes saisin tilaisuutta katsoa elokuvaa.
Hallie Berry on mielestäni todella huono, itse olisin vaihtanut tämän eukon johonkin muuhun, ihan vaan siksi ettei jatkuvasti tulisi
v** mäinen olo kun naisen naamaa joutuu katselemaan. Ehkä kyseessä on pelkkä makuasia mutta minua hän ei taidoillaan hurmaa. Bruice Williskin näyttää ottavan elokuvassa näyttelemisen pelkkänä vitsinä ja rahastuksena eikä hänkään tee suurempaa vaikutusta. Vaikka kovasti niin odotinkin.
Elokuva ei mielestäni anna mitenkään erikoisemmin kiksejä, pulssi ei nouse eikä pelottavia tai jännittäviäkään kohtia näytä koskaan tulevan. Jatkuvaa hermoilua valkokankaalla mikä saa minut vain tuijottamaan ruutua ja toivovan että episodi jatkuisi nopeasti. Ei siis mikään huippusensaatio elokuvaksi. Leffan idea ja juoni voisivat toimia jos elokuvaan olisi hieman panostettu, tilanteet ovat tasapaksua puuroa eikä katsojalle (minulle) jäänyt mitään käteen.
Ainut hyvä asia elokuvassa on Giovanni Ribisi (joka tunnetaan myös frendeistä) joka edes jollain tapaa olemuksellaan tuo kiksejä elokuvaan. Tämä hieman outo, hennon oloinen viisas nörttimies saa elokuvaan potkua. Miehen ulkonäössäkään ei ole extraa hurraamista. Välillä naama siedettävän ja hieman suloisen rajalla mutta heti muutaman sekunnin päästä mietin että mitä helvettiä ajattelinkaan?
Tätä samaa voisin kysyä koko elokuvasta ja ylipäätäänsä siitä että miksi katsoin kyseistä leffaa? Hyvä idea mutta toteutuksessa puutteita. Jos elokuvaa joskus päätetään tehdä uudestaan toivoisin komeampia ja kauniimpiä näyttelijöitä ja..jos leffassa on jännittävä kohta niin kai sen pitäisi katsojakin kokea jännittävänä?
1/5