En ole niitä kyllä jaksanut syödä, koska silloin olis esim. aamulla kolmen muun lääkkeen lisäks vielä tuo.
Ei jaksais vetää kaikkia kapseleita ja pillereitä

Kannattaa tarkistaa ettei rautaa tule syötyä liikaa. Kultainen keskitie on parasdottis kirjoitti:Minäkin olen aloittanut 5,000IU d-vitamiinikuurin iHerbin valmisteilla. En osaa vielä vaikutuksista sanoa, kun olen vasta neljä kapselia ottanut.
Kahden viikon päästä pitää sitten tulla raportoimaan tänne, että auttoiko suurimpaan ongelmaan, eli väsymykseen.
Aloitin samaan aikaan kuurit iHerbin rautavalmisteella ja karpalokapseleilla (NowFoods).
Raudankin pitäisi auttaa väsymykseen, kun aina ollut rauta-arvot vähän alakantissa.
We'll see what happens!Olis kyllä tosi hienoa, jos pääsis kaamosväsymyksestä eroon.
Mulla on mitattu joskus 117g/l hemoglobiini, jolloin määrättiin 100mg rautakuuri (merkki oli eri). Nyt syön vasta ylläpitävää rautaa. Voisin kyllä mitata hemoglobiinin lääkärissä varmuuden vuoksi, jos se nyt on normaalin tasoissa.Jeppe kirjoitti:Kannattaa tarkistaa ettei rautaa tule syötyä liikaa. Kultainen keskitie on parasdottis kirjoitti:Minäkin olen aloittanut 5,000IU d-vitamiinikuurin iHerbin valmisteilla. En osaa vielä vaikutuksista sanoa, kun olen vasta neljä kapselia ottanut.
Kahden viikon päästä pitää sitten tulla raportoimaan tänne, että auttoiko suurimpaan ongelmaan, eli väsymykseen.
Aloitin samaan aikaan kuurit iHerbin rautavalmisteella ja karpalokapseleilla (NowFoods).
Raudankin pitäisi auttaa väsymykseen, kun aina ollut rauta-arvot vähän alakantissa.
We'll see what happens!Olis kyllä tosi hienoa, jos pääsis kaamosväsymyksestä eroon.
Jos lukema on alle 120 g/l kannattaa aloittaa rautakuuri, rautapitoisuus otetaan verestä tämä on se niin sanottu hemoglobiiniarvo. Silloin aloittaisin itse kyllä ihan Obsidan Fe ++ 100mg. Mutta kertokaa toki huomaatteko muutoksen, ja muista mitata veren rautapitoisuudenkin
Minor defects.Tutkimusryhmän vetäjä, Tampereen yliopiston emeritusprofessori Pentti Tuohimaa arvelee, että erityisesti Suomessa, jossa D-vitamiinin vajaus talvella on yleistä, olisi syytä kokonaan uudelleen arvioida D-vitamiinin terveydelliset vaikutukset. Siitä voi olla hyötyä jopa kausi-influenssan torjunnassa, mutta suurimmat kansainterveydelliset vaikutukset saataisiin kroonisten vanhuuteen liittyvien sairauksien ehkäisyssä. Eri arvioiden mukaan D-vitamiinin riittävällä annostelulla voitaisiin saada 2-5 tervettä elinvuotta lisää.
..
Tutkimusryhmä on jo aikaisemmin raportoinut, että eturauhassyövän riski on pienimmillään, kun seerumin D-vitamiinipitoisuus on normaali, mutta riski lisääntyy sekä matalilla että korkeilla veripitoisuuksilla.
Tämä toinen koehenkilö ainakin ennen jätti hiuksensa joka paikkaan. Minun mielestäni se on selkeästi vähentynyt, mutta syynä voi olla myös rautakuuri.Jeppe kirjoitti:Tepsiiköhän hiustenlähtöön? Itse päästelen hiuksia kun koira, eikä loppua näytä tulevan koskaan
Hiutenlähtöön on niin monta syytä, voi johtua aivan hiusten kasvu-lähtö ajankohdasta mikä sattuu tietyin vuoden välein runsaammin. Lisäksi hormonaalisten toimintojen häiriöt voi olla tavallisia naisilla, joten syytä näin suoraan hiustenlähtöön ei siis ole. Minulla on rauta-arvot veressä kuitenkin hyvät! (joten luulen sulkevani pois tämän vaihtoehdon). Värjäsin myös hiukseni tässä muutama päivä takaperin joten joten...tarkkaillaanRambo-Ossi kirjoitti:Tämä toinen koehenkilö ainakin ennen jätti hiuksensa joka paikkaan. Minun mielestäni se on selkeästi vähentynyt, mutta syynä voi olla myös rautakuuri.Jeppe kirjoitti:Tepsiiköhän hiustenlähtöön? Itse päästelen hiuksia kun koira, eikä loppua näytä tulevan koskaan
Itse en huomaa muutosta koska lisäsin liikunnan aika reippaasti samaan aikaan kun pillerisyönninkin. Joten onko vireys sitten d-vitamiinin vai urheilun?Rambo-Ossi kirjoitti:Juuri äsken taasen perheen kesken todettiin, että kaikki ollaan huomattu selviä muutoksia vireydessä. Juuri mikään ei D-vitamiinin käytön jälkeen oikein tympäännytä ja olo on pirteä.
Itse syön vitamiini-tabletteja tällä hetkellä:Onhan siinä taas aikamoinen kasa. Magnesium-kalsiumkuurin syön loppuun ja sitten loppuu se. Muut varmaankin pysyviä.
- Omega3 x 1
Sentry -multivitamiini x 1
D-vitamiini x 1
Magnesium-kalsium x 2