Aikainen herätys, huomasin ettei lompakossa enään seteleitä ollutkaan (kolikotkin olin laittanut koirakassaan) ja pankkikorttikin oli jäänyt poikaystäväni vaatekomeron hyllylle. Soitto äidille, ei mahdollisuutta tuoda rahaa, soitto isälle. Iskä taikoi minulle sen verran rahaa jotta saisin bensaa autooni. Kiireellä autolle, halusin päästä mahdollisimman nopeasti kouluun ilman ruuhkia. Ulkona jäätävää pakkasta, sukkahousuissa raavin ikkunaa. Pieni hyppy autoon, avain reikään. Auto ei kulje eikä ole yhteistyöhaluinen tässä kylmyydessä. Takaisin sisätiloihin, katsastus bussiaikatauluun.
Bussi myöhässä, lahden motarilla kolmen auton ketjukolari. Hälytysajoneuvoja, pari poliisi autoa. Hidastunut liikenne, alkava ruuhka. Ruuhka syntynyt, paniikki iski, kello lähestyy puolta. Ruuhka helpottuu bussin siirrettyä omalle kaistalleen. Juuri ajallaan!
Koulurakennus jäätävä. Opettajien jouluohjelma. Joulupukki heittelee karkkia. Tunne siitä että olen liian vanha moiselle ohjelmalle.
Tunti mennyt 10 min yli suunnitellun ajan. Kiire takaisin bussille. Jäätävä pakkanen puree jalkoihini. Kadun sukkisvalintaani tänä aamuna. Tärisemistä. Bussien laskemista. Neljäs jo korsoon menevä bussi, pieni mietintätauko jos ottaisinkin sen? Akku loppunut, ei mahdollisuutta vaihtaa korson bussiin. 45min odottelua pakkasessa. Varpaat kohmeiset, lähes tunnottomat. Lumisade yltyy, muutun valkoiseksi. Vitutus kasvaa. Pakkanen puree jalkojani. Bussi tulee vihdoin, kasvoille nousee pieni hymy kaikesta huolimatt!. Bussi täynnä, muutamia hajapaikkoja jäljellä. Väsymys iskee juuri 10km ennen kotipysäkkiä.
Eli ihan normipäivä minulla siis