Kuvankäsittely
- Joonas
- VIP
Kuvankäsittely
Harrastaako foorumilaiset kuinka paljon kuvankäsittelyä? Millaiset ovat taitosi ja miten yleensä muokkaat kuvaa? Mitä ohjelmia käytät kuvien muokkaamiseen?
Itse harrastan kuvankäsittelyä nykyään lähes päivittäin. Nykyään rajaan kuvia paljon, kun teen nettisivuja, sekä pienennän kuvien kokoa pienentämällä niiden resoluutioita. Käytän Adobe Photoshop CS4 portable ohjelmaa.
Itse harrastan kuvankäsittelyä nykyään lähes päivittäin. Nykyään rajaan kuvia paljon, kun teen nettisivuja, sekä pienennän kuvien kokoa pienentämällä niiden resoluutioita. Käytän Adobe Photoshop CS4 portable ohjelmaa.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #11.
- Joonas
- VIP
Re: Kuvankäsittely
Täytyy myöntää että on laittomasti hankittu. Olen kovasti ajatellut ostaa kyseisen ohjelman opiskelijahinnalla noin 180€.Suoneiti kirjoitti:Erittäin vähän muokkalen kuvia, ja silloin kuin muokkaan niin ihan MS Paintilla.
Onko laillisesti hankittu?Joonaspa kirjoitti:Käytän Adobe Photoshop CS4 portable ohjelmaa.
Täällä CS4 myöskin kovassa päivittäisessä käytössä. Taustalla Macin oma Pixelmator -ohjelma. Webgrafiikoita duunailen pääasiassa.
- Yarmo
- Ylläpitäjä
Onkos CS3 ja CS4 kovinkaan suurta eroa?Jardin kirjoitti:Täällä CS4 myöskin kovassa päivittäisessä käytössä. Taustalla Macin oma Pixelmator -ohjelma. Webgrafiikoita duunailen pääasiassa.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
- Joonas
- VIP
Jostain luin, että eniten eroja on joissakin 3D-ominaisuuksissa.Jarmo kirjoitti: Onkos CS3 ja CS4 kovinkaan suurta eroa?
- Yarmo
- Ylläpitäjä
Taitanee olla niin, että ei kannata hoppuilla tuon vaihdon kanssa.Joonaspa kirjoitti:Jostain luin, että eniten eroja on joissakin 3D-ominaisuuksissa.Jarmo kirjoitti: Onkos CS3 ja CS4 kovinkaan suurta eroa?

Ei paljonkaan, ainakaan itse en ole huomannut 'peruskäytössä' mitään mullistavaa mitä nyt nopeudessa jonkunlaista parannusta ja joitakin uusia toimintoja. CS3:lla pärjää varmasti eikä päivitys ole oleellinen, varsinkaan jos koneen tehot eivät päätä huimaa...Jarmo kirjoitti:Onkos CS3 ja CS4 kovinkaan suurta eroa?Jardin kirjoitti:Täällä CS4 myöskin kovassa päivittäisessä käytössä. Taustalla Macin oma Pixelmator -ohjelma. Webgrafiikoita duunailen pääasiassa.
- Yarmo
- Ylläpitäjä
Jep, taidan pysytellä tuon kolmosen parissa viellä tovin kuitenkin. Tuntuu siltä, että tuo vaihto ei viellä kovin oleellinen ole.Jardin kirjoitti:Ei paljonkaan, ainakaan itse en ole huomannut 'peruskäytössä' mitään mullistavaa mitä nyt nopeudessa jonkunlaista parannusta ja joitakin uusia toimintoja. CS3:lla pärjää varmasti eikä päivitys ole oleellinen, varsinkaan jos koneen tehot eivät päätä huimaa...Jarmo kirjoitti:Onkos CS3 ja CS4 kovinkaan suurta eroa?Jardin kirjoitti:Täällä CS4 myöskin kovassa päivittäisessä käytössä. Taustalla Macin oma Pixelmator -ohjelma. Webgrafiikoita duunailen pääasiassa.

-
- Kaikkien janoisten sankari
- Viesti:
CS4:ssä on 3d-kiihdytys, joka hyvällä näytönohjaimella nopeuttaa myös 2d-käsittelyä, sekä käyttöliittymää. Myös itse käyttöliittymä on muuttunut ainakin mielestäni vähän paremmaksi ja käyttömukavammaksi.
Kuitenkaan CS3 > CS4 -päivitys ei ole mitenkään oleellinen.
Kuitenkaan CS3 > CS4 -päivitys ei ole mitenkään oleellinen.
Kuukauden Rambo-Ossi (8/2011)
- Vesikortsu
- VIP
Olen niin vanhanaikainen että käytän vielä Jasc Paint Shop Pro 9:ä .mutta kovassa käytössä on, enkä jaksa mitään uudempia ohjelmia ladata... Ihan perus shuuppaukset tolla saa tehtyä.
- Joonis
- Kanta-asiakas
- Viesti:
Itse käytän photoshop elements 7:aa(laittomasti hankittu, hehheh). En kyllä kovin usein mitään sillä tee, mutta kuitenkin kaikkiin muokkauksiin mitä pitää joskus tehdä niin käytän sitä
Rambo-Ossi Faniklubin jäsen #14 & Madin Fanclubin (#37) jäsen
http://www.youtube.com/user/joonis93
http://www.youtube.com/user/JonKiviDi
http://www.youtube.com/user/joonis93
http://www.youtube.com/user/JonKiviDi
- Yarmo
- Ylläpitäjä
Ostin tänään 3DConnexion tuutin, melkoisen näppärä vehje kun Google Earthilla vaelsi. 
Onko kenellään kokemuksia 3D mallinuksssa, tai tavallisesti CS2/3/4 -version kokeilussa?

Onko kenellään kokemuksia 3D mallinuksssa, tai tavallisesti CS2/3/4 -version kokeilussa?
- Superhero572
- Kanta-asiakas
Itse käytän photoshop cs4 ja paint.nettiä joskus jos tekee läpinäkyviä kuvia äkkiä 

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #28
- rasze
- Kanta-asiakas
- Kuosma
- Kanta-asiakas
- Joonas
- VIP
Totta puhut. Varmaan monen käyttäjän tarpeeseen riittäisivät Paint.Net ja GIMP -ohjelmat yhteiskäytössä, kuten itsellenikin.rasze kirjoitti:Paint.Net on hyvä ohjelma joka on laillinen ja ilmainen
- Laatikko
- VIP
Tietenkin Photoshopista haaveilen, mutta tällä hetkellä pitää tyytyä Gimpiin.
Sigh..
Sigh..
Viimeksi muokannut Laatikko, 18.1.2010 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- StileTTI
- VIP
Photoshop CS4 on tällä hetkellä käytössä
mutta trial kestää enään 4 päivää, joten kannattaa hankkia rekisteröinti-koodi

Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #16
Stiletti sujahtaa salakavalasti persuksiin.
Stiletti sujahtaa salakavalasti persuksiin.
- Jaxe
- Kanta-asiakas
Voisittekos foorumilaiset laittaa omia taidonnäytteitänne tänne esille? Tässä olisi minulla yhtenä näytteenä tällainen retouch-työ, jossa olen parannellut kuvassa olevan henkilön ulkonäköä. Vasemmalla näkyy alkuperäinen ja oikealla muokattu versio. Kuvaa klikkaamalla saatte sen näkymään suurempana. Kuva on käsitelty Photoshop CS4 Extended versiolla.

edit// Näyttelijän nimi on muuten Claire Danes.

edit// Näyttelijän nimi on muuten Claire Danes.
Viimeksi muokannut Jaxe, 31.10.2009 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Madin Faniclubin (#5)Jäsen
- Yarmo
- Ylläpitäjä
Hienon harmaakalvon olet saanut originaali-kuvasta!
Ainoana miinuksen 'soppaamassasi kuvassa on se, että silmät eivät vaikuta täysin luonnollisilta omasta mielestäni.
EDIT: On muuten kaunis kuvauskohde.

Ainoana miinuksen 'soppaamassasi kuvassa on se, että silmät eivät vaikuta täysin luonnollisilta omasta mielestäni.
EDIT: On muuten kaunis kuvauskohde.