Minusta kolikoiden keräily on tylsää, omistan itse vain Suomen ja Viron euroja,
Tai no.. keräilen mä täällä Virossa 1 ja 2 senttisiä huvinvuoksi, koska Suomessa sellaisia ei ole saatavilla
wowrokkaa kirjoitti:Suomessa ei 1,2senttisillä makseta joten olet löytänyt tai saanut jostain muusta maasta kenties tiedä sitten.
Ei ne käypää valuutta olee ostoaikeissa, mutta kyllä niitä silti saa kun aiemmin sanottiin ettei niitä ole täällä saatavilla.
No ei minulle ole ainakaan Suomessa tarjoiltu 1 ja 2 senttisiä enkä tiedä edes mistä niitä saisi, siksi SUOMESSA NIITÄ EI OLE SAATAVILLA. ainakaan minulle.
O`boy kirjoitti:No ei minulle ole ainakaan Suomessa tarjoiltu 1 ja 2 senttisiä enkä tiedä edes mistä niitä saisi, siksi SUOMESSA NIITÄ EI OLE SAATAVILLA. ainakaan minulle.
Eihän se nyt herranjestas ole niin että jos niitä ei kaupasta saa niin niitä ei ole saatavilla. Onhan nuita kultamarkkojakin saatavilla, mutta ei niitä kassaneiti jakele maitokaupassa.
Ja kuten sanoin aiemmin,
Yarmo kirjoitti:Ei ne käypää valuutta olee ostoaikeissa, mutta kyllä niitä silti saa
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Yhden ja kahden sentin kolikot ovat silti Suomessakin laillisia maksuvälineitä, joskin kauppaliikkeet voivat kieltäytyä hyväksymästä niitä maksuksi, jos ilmoittavat tästä näkyvästi esimerkiksi liikkeen ovella.
Suomi-Japp-Suomi Leona♥Rambo♥Ekku♥Iivo♥Oiva
We are sistas, we stand together ♥ Turksa, Japp, Burnis
Niinpä, munkin mielestä kaikki sentit, olivat ne kuinka pieniä tahansa, ovat käypää maksuvaluuttaa. Jos Suomessa on käytössä euro, niin pitäähän täällä pystyä maksamaan kaikilla euron kolikoilla.
Mun pappa keräilee, keräillyt siitä lähtien kun eurot tulivat.
Aina kun saan jonkun erikoisemman eurokolikon, jota en ole ennen nähnyt. Niin käyn pappalta kysymässä onko sillä tälläinen. Itseäni ei tämmöinen kolikoidenkeräily oikein kiinnosta. Siihen kuluu rahaa ja aikaa Rahat eivät kyllä kulu, mutta ne jäävät sinne kansioihin, kukaan tuskin niitä sieltä pois ottaa.