Joulu vietetty ja joulupukkikin kävi

(Serkut oli paikalla, 4v ja 2v). Hyvä pukki oli, laulatti ja leikitytti, halasi lapsetkin. Eipä se kovin kauaa meillä viipynyt, mutta jokatapauksessa. Ruokaa oli ja pöytä hyvin katettu, oli kaikkea mahdollista ruokaa. Kaikkia laatikoita, kalaa, kinkkua, fetaa, silliä, viinirypäleitä, lihapullia, manteleita ja rusinoita. Sekä itsetehtyä glögiä & kotikaljaa! Hyvät oli tarjoilut, mutta itse en ole koskaan ollut mikään laatikoiden tai sillin ystävä. Ei oikein mitkään laatikot maistu.
Illalla oli se perinteinen hautausmaalla käyminen, ja täällä kun tuo hautausmaa on aika iso, niin varmaan tuli melkein parikin kilometriä käveltyä. Pakkanen oli ihan kiva, joten kyllä siellä meinasi sormet ja varpaat jäätyä (hanskat olivat vielä tekokuitua). Kaikenlisäksi mulla oli tosi huonot kengät, eikä siellä hautausmaalla kovin hyvin oltu aurattu. No, tulipahan käytyä ja perinnehän se on.
Sain paljon suklaata lahjaksi (kuten aina), sekä 150 euroa. Näiden lisäksi sain sellaisen hienon ruudullisen koululaukun, jonka sisällä oli kirjoituspaperia, kaksi vihkollista. Sain myös hygieniatuotteita ja pari leffaa (Meduusan kosto & Sisko tahtoisin jäädä). Äiti osti joululahjaksi huuto.netistä vaatteita satasella. Sain myöskin sinisen ripsivärin, hyvä väri on ja hieno ripsivärimerkkikin. Isäni kun on hyvin mielikuvitusrikas ihminen, ostipa minulle sitten lahjaksi teetä. Noh, mikäs siinä sitten o_O. Sain vielä sukkapaketinkin, äidiltäni.