Vitsi, pitäisiköhän sopia haastattelu.

Palaan vielä tähän. Kyllähän minulle kaikki duuni kelpaa, mutta hirveästi ei ole oikein ollut tarjolla täällä päin. Tai sitten en ole vain osannut etsiä oikeista paikoista.Jeppe kirjoitti:
Kunnan työtodistukset kirjoitetaan aina samalla tavalla, itse olen ollut kunnalla 3 eri paikassa ja kaikki työtodistukset menee justiinsa samaa rataa. Mutta kannattaa toki pistää niin moneen paikkaan hakemus menemään kun mahdollista (kunnan ja ei kunnan tarjoamia työpaikkoja ja keikkoja).
Nykynuoriso on niin kranttua ettei viitsi edes hakea ns ''paskahommia'' nämä ovat vaikka mainittakoot jäätelökioskin myyjä,puistotyöntekijä, mansikanpoimija tai torimyyjä. Usein odotetaan hienoa toimistoduunia, jossa saa mukavasti istuskella kontorissa viileässä huoneessa. Kannattaa rohkeasti itse hakea kesätyönsä eikä vaan odottaa että äidiltä/isältä irtoisi omassa työpaikassaan joku hyvä juoksupojan/tytön homma huippuhyvineen palkkoineen.
Sinuna pistäisin hakemuksia joka paikkaan, erillaisiin tehtäviin. Menet työhaastatteluun ja vasta saatuasi paikan voit valita haluatko mansikoita poimia vai kenties myyjänä kiskalla. Vaikka saakin jo paikan itselleen voi aina sanoa ei, se ei anna sinusta huonompaa kuvaa!
CV:hen kannattaa toki aina laittaa oma kuva oikeaan kulmaan. Niinpä sinut muistetaan paremmin kun aletaan karsimaan ja miettimään ketkä näistä olisivat työhön sopivin. Kuva kannattaa toki olla asiallinen, eikä mitään galleria matskua tai kotibileistä näpsäytettyä kuvaa
Ensin pitää kysyä lähdetkö kielimatkalle vai maistelemaan eri maitten kulttuureista?pontiou kirjoitti:Lontooseen vai Maltalle kahdeksi viikoksi? Hintaa tulee kumpaiseenkin lentojen kanssa n. 1300 euroa.
Maltan edut:
- liput tulisi yhtä edulliseksi EF:n kautta kuin itse ostaessa; lisäksi kuljetus majoitukseen ja matkanjohtajan palvelut
- ihanan lämmintä!
ja haitat:
- ei paikkana yhtä kiehtova kuin Lontoo
Lontoon edut:
- olen aina halunnut käydä siellä!
ja haitat:
- jos liput EF:n kautta, tulee kalliiksi eli pitää ostaa itse, enkä Lontoota niin hyvin tunne, että löytäisin takuuvarmasti kaikkialle itse
- ei niin hyvä sää kuin Maltalla (tai ainakaan ei yhtä lämmintä)
Minne siis menisi? Tod. näk. kuitenkin lokakuussa on lähtö (on syysloma --> vain viikko poissa koulusta). Itsellä tulee rahaa olemaan (kunhan saan palkan kesätöistä) 280 + 50 + 130 = 460 euroa. Ja tuleehan sitä tietysti jostakin lisää. Ja vanhemmille jäisi se 800+ € maksettavaksi.
Toivottavasti nyt järjestyisi tämä.
Kielimatkalle lähden, joten tuo Maltalle lähdön hinta on sama koko ajan. Lontooseen olisi haluamani ajankohtana lennot meno-paluu ainoastaan 100 euroa. Maltan-matkalle tulisi kokonaishintaa (perillä syntyviä kuluja lukuunottamatta tietenkin) 1332 euroa; sisältää lennot (+ matkanjohtajan) ja kuljetuksen asuinpaikkaan, yöpymisen isäntäperheessä, kielikurssin sisällön, matkavakuutuksen ja peruutusturvan. Jos lähtisin lontooseen, olisi kokonaissumma n. 1250 euroa, mutta siihen sisältyy itse ostetut lennot eli ei kuljetusta kohteeseen tai matkanjohtajaa. Ja nämä olisivat kyllä aika olennainen apu, kun matkustan nimittäin ensimmäistä kertaa ulkomaille ilman vanhempia (ja itse asiassa toista kertaa lentokoneella ulkomaille).Jeppe kirjoitti:Ensin pitää kysyä lähdetkö kielimatkalle vai maistelemaan eri maitten kulttuureista?pontiou kirjoitti:Lontooseen vai Maltalle kahdeksi viikoksi? Hintaa tulee kumpaiseenkin lentojen kanssa n. 1300 euroa.
Maltan edut:
- liput tulisi yhtä edulliseksi EF:n kautta kuin itse ostaessa; lisäksi kuljetus majoitukseen ja matkanjohtajan palvelut
- ihanan lämmintä!
ja haitat:
- ei paikkana yhtä kiehtova kuin Lontoo
Lontoon edut:
- olen aina halunnut käydä siellä!
ja haitat:
- jos liput EF:n kautta, tulee kalliiksi eli pitää ostaa itse, enkä Lontoota niin hyvin tunne, että löytäisin takuuvarmasti kaikkialle itse
- ei niin hyvä sää kuin Maltalla (tai ainakaan ei yhtä lämmintä)
Minne siis menisi? Tod. näk. kuitenkin lokakuussa on lähtö (on syysloma --> vain viikko poissa koulusta). Itsellä tulee rahaa olemaan (kunhan saan palkan kesätöistä) 280 + 50 + 130 = 460 euroa. Ja tuleehan sitä tietysti jostakin lisää. Ja vanhemmille jäisi se 800+ € maksettavaksi.
Toivottavasti nyt järjestyisi tämä.
Toiseksi Malta on mielestäni parempi vaihtoehto kun Lontoo (tuttavani ovat käyneet maltalla). Maltalla keskustellaan avoimesti ja ollaan hyvin ystävällisiä turisteja kohtaan. Lisäksi Maltalta löytää helpommin uusia kavereita ja tutustuu paikallisiin eri tavalla kun Lontoossa. Maltallakin yksi ystäväni pääsi valmistamaan ja syömään illallisen paikallisen perheen kanssa! Mieti ensin mikä matkakohde antaisi sinulle eniten?
Onko pakko mennä juuri syysloman aikana? Joskus voi lentojen ja hotellien hinnat nousta juuri tästä syystä että ihmisillä on lomaa ja lähtevät matkustelemaan. Joskus voi juuri ennen sesonkia tai juuri sen päädyttyä päästä todella halvalla. Mieti myös onko sinun juuri pakko päästä näihin maihin, äkkilähtöjäkin saa erittäin halvalla ja kauempanakin kun nämä kaksi kohdetta
Posti ei kulje lauantaisin, ellei sitten lähettäjä ole ostanut Lauantaijakelu-lisäpalvelua, jota tuskin mikään nettikauppa edes tarjoaa vaihtoehtona. Lehdet jaetaan myös viikonloppuisin, mutta varsinaista päiväpostia ei.pazi kirjoitti:Mikäli kaksi tilaamani tuotetta lähtevät perjantaina postiin, tulevatko ne jo lauantaina vai vasta maanantaina? Aikaisemmin ostamani VHF-radio ainakin tuli lauantaina.