Koulu ATK

Ongelmia Salkkari-videoiden toimivuudessa tai haluatko brassailla uudella kokoonpanollasi?
Avatar
fakki
Kanta-asiakas
Viestit: 1561
Liittynyt: 3.6.2012 21:46
Paikkakunta: Kehä III ulkopuolella

Koulu ATK

Viesti Kirjoittaja fakki »

Mitä mieltä olette koulujen ATK-tunneista?

Itselläni on siis 2h viikossa ATKta yläasteella, koska otin sen valinnaiseksi. Itse olen tosi pettynyt, mitä se on tähän asti ollut. Asiat joita olemme tehneet ovat olleet sellaisia, jotka oppisin jo ala-asteella. ATK tunnit menee aapelia pelatessa ja facebookkia selaessa, koska yksinkertaisesti ei vaan kiinnosta leikkiä Wordeilla, Exceleillä ja Powerpointeilla. Koulun koneet ovat muutenkin jotain ikivanhoja ja ohjelmat ovat jotain 2003 vuotisia... Olemme tehneet 8-9 aikana powerpoint esityksen, nettisivut taulukkomaisesti, musiikkivideon ja jotain tehtäviä.

Itse en kyllä suosittele ATKta kellekkään, paitsi jos haluaa viettää ATK tunnit aapelissa keräämässä tähtipisteitä :nick:
Avatar
Japp
VIP
VIP
Viestit: 3229
Liittynyt: 24.1.2010 14:36

Re: Koulu ATK

Viesti Kirjoittaja Japp »

Noo seiskalla oli yhdessä jaksossa tunti viikossa xD valinnaiseksi en tietenkään ottanut.
Suomi-Japp-Suomi
Leona Rambo Ekku Iivo Oiva

We are sistas, we stand together ♥
Turksa, Japp, Burnis
Avatar
Aaro/Eero
Kanta-asiakas
Viestit: 401
Liittynyt: 30.4.2012 19:38

Re: Koulu ATK

Viesti Kirjoittaja Aaro/Eero »

Itellä myös on valinnaisena ja kasilla oli just nuo officet jne.. Mutta nyt ysillä mielenkiinto heräsi kun tuli Photoshop. Oli kuitenkin sekin pettymys kun ei siitä juuri mitään opetella. Eka tuntikin meni siihen että miten käynnistetään Photoshop jos ei ole pikakuvaketta työpöydällä. :S Tehtävän suorittamiseen meni vaan pari sekuntia. :ylos:
Avatar
fakki
Kanta-asiakas
Viestit: 1561
Liittynyt: 3.6.2012 21:46
Paikkakunta: Kehä III ulkopuolella

Re: Koulu ATK

Viesti Kirjoittaja fakki »

Meillä ei ole edes photoshoppia...
Avatar
Yarmo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 3049
Liittynyt: 9.5.2009 21:41

Re: Koulu ATK

Viesti Kirjoittaja Yarmo »

Ihan mielenkiintosia ne koulunkin tunnit oli, vaikka ei ne pintaa syvemmälle koskaan siinä mennytkään.

Mutta, suosittelen ihan tosisti, että opettelette käyttämään Wordia, exceliä ja powerpoitia hyvin, jos siihen on mahollisuus! Jos nuo ohjelmat hallitsee hyvin ja tulevaisuudessa on kiinnostunut työnteosta, niin se on suuri plussa, että osaa käyttää oikeasti noita softia.
Et opi kokemuksen kautta mitään. Opit vain pohtimalla kokemuksia.
Avatar
Aaro/Eero
Kanta-asiakas
Viestit: 401
Liittynyt: 30.4.2012 19:38

Re: Koulu ATK

Viesti Kirjoittaja Aaro/Eero »

Officekin oli 2007 versio ja photoshopista on vitos versio. Uusin vissiin 10 ja olen testannut niin on kyllä ihan erillainen.
Avatar
Nipsu
VIP
VIP
Viestit: 992
Liittynyt: 15.8.2012 08:54

Re: Koulu ATK

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Ala-asteella oli aineiden kirjotusta wordilla ja yläasteella suoritin itse sen A-kortin. Lukiossa perehdytään sitten kunnolla tietokoneeseen ja ohjelmiin. Itse ainakin katson hyödykseni opiskella ja ottaa kursseja ATK:sta.
Osteri-Ossi Faniklubin jäsen #35
BFF:s Turska ja Ropsu

And we gonna let it burn ♥ ♥

☃☃☃
Vastaa Viestiin