Euroviisut & UMK

Televisio-, elokuva-, musiikki- ja muu viihdekeskustelu
Siperiantiikeri
Kanta-asiakas

Re: Euroviisut & UMK

Viesti Kirjoittaja Siperiantiikeri »

Enigma kirjoitti: 18.5.2025 01:10 Voiko tässä enää uskoa edes yleisöäänien luotettavuuteen? Aivan käsittämätöntä tuo toiseksi tulleen maan äänipotti.
Jaa-a, mistähän lähtisi purkamaan tätä.

En tiedä miten oikeina näitä tuloksia nyt voi pitää, kun ensin raadit jälleen melko tarkoituksella jättivät Israelin vähemmille pisteille ja sitten yleisö taas antoi suurimmat pisteet tuskin yksin musiikillisista ansioista. Luojan kiitos tuo maa ei voittanut, ensi vuoden viisut olisi kyllä olleet sitten vaakalaudalla. Jotain EBU:n täytyisi jo tehdä, ei tämä voi loputtomiin näin jatkua.

Viron pronssisija tuli täysin puskista, olen tästä sijoituksesta tosi iloinen koska tekijäjoukoista löytyy ehta suomalainen. Samoin Itävallan voitosta olen myös iloinen, koska suomalaisten kädenjälkeä tässäkin. Kaiken kaikkiaan oli tämä suomalaisten ilta, suomen kieltäkin kuultiin historiallisen paljon viisufinaalissa kun lasketaan Erikan ja KAJn esitykset ja Käärijän väliaikapläjäys. Harmillisesti vain Erika jäi hilkulla TOP10:n ulkopuolelle, mutta en valita, oli esitys sen verran eeppinen ja jää historiaan.

Sveitsin yleisönollat oli vähän järkytys, olin jo aivan varma pisteidenlaskun loppusuoralla että Sveitsi saattaisi liittyä niiden muutaman maan joukkoon jotka ovat voittaneet kaksi kertaa peräkkäin. Itse annoin omat ääneni juurikin Sveitsille. Tämä todella kaunis esitys olisi ansainnut hiukan enemmän yleisöpisteitä kuin 0.
Enigma
Valvoja
Valvoja

Re: Euroviisut & UMK

Viesti Kirjoittaja Enigma »

Yle aikoo puuttua Euroviisujen äänestykseen – väärinkäytökset pitäisi estää, sanoo viisupomo
https://yle.fi/a/74-20162711

Aiheen tiimoilta on ilmeisesti käyty keskustelua muissakin yleisradioyhtiöissä. On se kumma jos mitään muutoksia ei saada aikaiseksi.
"Sopimus ja sopimus... Haasta mut oikeuteen sen sopimukses kanssa ja juristia ei tarvii todellakaan ettii kaukaa!"
Vastaa Viestiin