Genre: toiminta, seikkailu
Ohjaajat: Mark Webb
Käsikirjoittajat: Alvin Sargent, James Vanderbilt, Steve Kloves
Pääosanäyttelijät: Andrew Garfield, Chris Zylka, Denis Leary, Emma Stone, Irrfan Khan, Martin Sheen, Rhys Ifans, Sally Field
Pituus: 136min
Valmistusvuosi: 2012
Ensimmäinen Spideraiheinen elokuva/sarja, jonka olen katsonut. En odottanut, että tämä olisi näin hyvä, mutta katoin sen nytten kun Japp kerta valitsi sen. Heh...Mutta kiitokset Jappille, tämä leffa ei todellakaan ollut pettymys, vaan yksi parhaita toimintaleffoja joita olen nähnyt.
Nyt alan varmaan katsomaan jotain muitakin Spiderman juttuja, koska tämä oli aivan mainio. Leffan juoni oli hyvä ja kerrottiin miten Spidermanin tarina alkoi. Teini-ikäinen koulupoika jota pistää hämähäkki ja suunnittelee voimakkaan verkkoaineen ja lähtee pelastamaan ihmisiä. Leffassa kuvattiin hyvin myös, mitä Spidermanin elämä on naamion toisella puolella ja oikeastaan leffa oli aika 50-50 normilaiffia ja spidermanelämää. Jotkut kohdat jäi mulle vähän hämmästyttämään esim. miksi tohtori halusi laittaa sitä ainetta kaupunkiin ja miksi setä piti tappaa. Setä olisi varmasti tuonut lisää hauskuutta leffaan, jos sitä ei olisi tapettu

Leffa oli ehdottomasti parhain/top3 leffa, joka on julkaistu 2012 ! Suosittelen kaikille, jotka pitävät toiminnasta.
Arvosana: ****